Montaż i serwis
Tagi: serwis Viessmann, Vitodens serwis, przegląd Viessmann
Centrum Projektowo-Serwisowe świadczy usługi kompleksowych przeglądów, konserwacji oraz stałej obsługi technicznej kotłowni i instalacji.
Czym się zajmujemy
Nasz serwis wyróżnia się fachowością i czasem rekacji. Każdy klient jest dla nas ważny, dlatego jesteśmy dostępni 24 godziny 7 dni w tygodniu. Naprawimy wszystko z czym nie poradził sobie inny serwis. Odpowiadamy na każde wezwanie- sprawdź nas!
Kierujemy swoje usługi zarówno do klientów indywidualnych oraz instytucjonalnych (szkoły, przedszkola, obiekty sportowe czy fabryki).
Zajmujemy się serwisem od ponad 20 lat, posiadamy doświadczenie i profesjonalizm, którego Ty jako użytkownik masz prawo wymagać!
Wykonujemy serwis:
- kotłów zasilanych każdym rodzajem paliwa (kotły gazowe, kotły olejowe, zasilane paliwem stałym)
- urządzeń chłodniczych
- pomp ciepła
- instalacji solarnych
- palników wentylatorowych i atmosferycznych firmy Weishaupt, Riello i Giersch
- stacji uzdatniających wodę (zmiękczających, odżelaziających i odmanganiających)
- serwisy gwarancyjne i pogwarancyjne
- pierwsze uruchomienia urządzeń
Zajmujemy się kompleksowym wykonawstwem instalacji sanitarnych, grzewczych, gazowych, wentylacyjnych oraz olejowych.
Największą zaletą naszej firmy jest jej kompleksowość.
Nasza firma bazuje tylko i wyłącznie na oryginalnych częściach do kotłów. Chcemy aby Państwo przez cały okres użytkowania instalacji czuli spokój i komfort.
Mniejsze ryzyko awarii
Dzięki okresowym wykonywaniu przeglądów jesteśmy w stanie uniknąć kosztownych awarii i niepotrzebnych kosztów związanych z wymianą części.
Nasz serwis został wezwany do awarii kotła Vitodens. Po ściągnięciu palnika ukazał się taki widok jak na zdjęciu. Co się okazało? Niestety przez brak przeglądów i konserwacji lamele (szczeliny) w wymienniku ciepła zostały zatkane co spowodowało słaby odpływ kondensatu, zbieranie się zanieczyszczeń w wymienniku oraz uszkodzenie tylnej izolacji. W momencie braku przeglądu i dalszego użytkowania kotła, mogło się skończyć to uszkodzeniem całkowitym palnika.
W przedstawionym przypadku wykonano serwis kotła, wymieniono izolację na nową oraz uszczelkę przednią palnika.
Przeglądy a prawo budowlane
Prawo budowlane z dnia 7 lipca 1994 r. (Dz.U. Nr 89, poz. 414) wraz ze zmianami obowiązującymi w krajach Wspólnoty Europejskiej na podstawie dyrektywy 2002/91/EC Art. 62. 1. stanowi, że:
Obiekty budowlane powinny być w czasie ich użytkowania poddawane przez właściciela lub zarządcę kontroli okresowej, co najmniej raz w roku, polegającej na sprawdzeniu stanu technicznego instalacji gazowych oraz przewodów kominowych (dymowych, spalinowych i wentylacyjnych).
Ilekroć w ustawie jest mowa o instalacji gazowej należy przez to rozumieć:
Układ przewodów gazowych w budynku wraz z armaturą, wyposażeniem i urządzeniami gazowymi, mający początek w miejscu połączenia przewodu z kurkiem głównym gazowym odcinającym tę instalację od przyłącza, a zakończenie na urządzeniach gazowych wraz z tymi urządzeniami.
Bo liczy się wydajność
Regularne przeglądy urządzeń zapewnią maksymalną wydajność, zminimalizują ryzyko wystąpienia awarii, zmniejszą zużycie energii elektrycznej oraz poziomu hałasu. W wyniku gorszego spalania powstaje sadza, która osiada na wymienniku ciepła i zwiększa się zużycie paliwa (gazu, oleju opałowego) – gdy spalanie jest niewłaściwe potrzeba go więcej do uzyskania tej samej ilości ciepła. Zabrudzony wymiennik ciepła znacznie obniża sprawność urządzenia.
Czynności serwisowe
Przykład zakresu czynności serwisowych (Vitodens):
- Czyszczenie komory spalania
- Czyszczenie palnika
- Sprawdzenie ciśnienia w naczyniu przeponowym i ewentualne dopompowanie
- Czyszczenie filtra gazu (jeżeli jest)
- Czyszczenie filtra CO i CWU (jeżeli są)
- Sprawdzenie odpływu kondensatu
- Sprawdzenie ciśnienia gazu na przyłączu (statyczne i dynamiczne)
- Pomiar prądu jonizacji elektrody jonizacyjnej. (starsze typy kotłów)
- Kontrola elektrod zapłonowych
- Pomiar prądu anody magnezowej (jeżeli zamontowany jest podgrzewacz CWU)
- Sprawdzenie poprawności podłączeń regulatora
- Kontrola fazy
- Kontrola działania silniczka krokowego
- Test przekaźników (w zależności od zamontowanego kotła)
- Analiza spalin (szczelność komina + analiza spalin)
- oraz inne w zależności od typu kotła
W przypadku wątpliwości prosimy o kontakt telefoniczny. Przyjmujemy również zgłoszenia drogą SMS oraz przez nasz formularz kontaktowy.
Wystarczy wysłać SMSem zdjęcie naklejki na kotle z opisem awarii oraz adresem, a nasz serwis odezwie się do Państwa jak najszybciej. Podanie wszystkich danych usprawni szybkość wykonania usługi.
Gdzie znajdę numer kotła lub naklejkę? Wszystkie dane potrzebne do wypełnienia formularza znajdują się na naklejce na kotle (umieszczona przeważnie na górze kotła). Podany tam będzie typ kotła oraz 16 cyfrowy ciąg liczbowy, przeważnie zaczynający się na cyfrę 7.
Zapraszamy do kontaktu z najszybszym serwisem Viessmann w okolicy.
Całodobowy dozór kotłowni – w tym jesteśmy najlepsi!
Ustawa F-gazowa
PDF / 1.62 MB / 8 stron
Poradnik dla użytkownika pomp ciepła.